De middagrit van MTC De Hondsrug op zondag 17 mei 2026 was een schitterend toermoment, door Drenthe ,Groningen en Duitsland. Onder leiding van Marcel Lahuis en Peter Bogner, startte het avontuur in Emmen bij Bioscoop Kinepolis. De 13 motoren brachten de rijders via Valthe, Borger, Nieuw Buinen, Onstwedde naar Winschoten. Waar we bij Moeke Breugel heerlijk iets hebben gedronken en gegeten. Ook daar te plekke even bij geklets over ditjes en datjes, en ja hoor De TomTom en Garmin is daar bij een steeds terug komend gesprek. Het weer is goed, en geen regen gehad onderweg ,na een Drents half uurtje is de eerste groep weer gaan rijden
